Velocity 127

Now I'm still arranging a piano song. It's total feeling is mellow with a rhythmic hearty section.This section stopped me to think about it for a little while. This part is next to a soft melody and I couldn't find good way to transit from the one to the other.

Begin with Velocity 127, this is one way mentioned by two composers , Daisuke Asakura(ACCESS) and Masato Nakamura(Dream Come True).They tend to program a note with velocity 127, maximum of volume (speed) , to be played by computer to hear all ingredients in it.

I never tried this way because velocity 127 is always too loud for my music and I always do totally opposite , or to begin with smaller velocity and raise it gradually.

I tried a fancy that of Velocity 127!! This worked great and let's go out to Big Mac!!



相変わらずピアノ曲のアレンジをしていて、結構煮詰まって来た。全体的にはメロディックな静かな曲なんだけどちょっと元気になるセクションが一カ所あってそこの感じがうまく出せない。前のパートが静かな感じなので、どうもそちらに引きずられて盛り上がれない。

ちょっと思い出した事に、アクセスの浅倉大介さん、ドリカムの中村正人さんが同じ事を言っていたんだけど、ベロシティ127でいきなり打ち込み始めてしまうらしい。最大限にまず音源をならすとプログラムされてる音のキャラクターがよく分かると。

ボクは音の強弱でかなり曲の雰囲気を掴んで行きながら打ち込みをするので、いつも小さめの値から始めて曲と音色の感じを決めて行くので最初から127で打ち込むことってまずないんだけど、今回試しに全部の音をベロシティ127にしてみら結構いい感じに雰囲気が掴めた。ここからいつもと逆の方向で調整していこう。

とりあえず休憩にマクドしばく??